Ångest och julbak

Jag känner mig faktiskt stolt. Har lärt mig att man måste konfrontera sina rädslor. Gick och handlade med en puls som bankade hårt och med ett stort ångestpåslag. Jag var livrädd och kände hur jag skakade i kroppen, men jag gjorde det iaf. Mest rädd var jag när jag öppnade porten, när jag kom hem igen, och insåg att han skulle kunna stå utanför min lägenhetsdörr. Det gjorde han inte, tack och lov! Delvis är min rädsla inte logisk, men det är ju så det är med rädslor. 
 
Ringde sonen, som blev riktigt irriterad på hela situationen. Fick lova att ringa honom om Micke skulle dyka upp. Inte för att han kan göra något från där han berfinner sig, men han vill vara så mycket stöd han kan. Han tipsade dessutom om att det finns laglig överfallsspray att köpa. Det kan kanske få mig att känna mig lite tryggare när Micke är i stan. Värt ett försök!
 
Har bakat en Mjuk Pepparkaka idag. Använde ett recept jag hittade på nätet. Jag är både mjölk- och äggallergiker och detta var ett perfekt recept. Nyfikna klickar HÄR! Tänkte frysa in den och bjuda på den på julafton, som vi ska fira här hemma.
 
 
 
Ikväll blir det en film på Netflix. Min ekonomi tillåter inga utsvävningar, men de 79:- jag betalar i månaden för Netflix är värt mycket för mig. Ensamma kvällar känns lite mysigare med en film eller en TV-serie.
 
Nu är det dags att fixa lite mat till min hungriga mage.
 
Puss!!
 

Kommentera inlägget här :