Facebookgnäll

Vad trist det är med de, som alltid gnäller i sina inlägg på Facebook! Nu menar jag inte att allt ska vara glatt och (skenbart) sorglöst. Det som retar mig är de som alltid är negativa och inte ens kan skriva något positivt utan en negativ twist. Statusar som: "Vilket underbart väder vi har idag! Det är vi minsann värda efter en hel helg med kräksjuka och halsfluss", får mig att rysa. Det är som om en del inte klarar av att ha en bra dag, utan ständigt måste referera till något som varit dåligt. Som om de inte förtjänar att ha det bra? Ja är inte alltid positiv och glad, men jag försöker vara i den känslan jag känner här och nu, och mår jag bra och är glad så tillåter jag mig att vara det. Och ja - det är bara att dölja "gnällisarna". Jag vet!
 
Jag tycker inte heller att ALLT måste ventileras på Facebook. Tycker inte det är intressant att läsa hur många gånger någon har kräkts senaste dygnet och faktiskt inte heller hur hög feber någons barnbarn har. PMS är också ganska oinressant för mig. Men alla gör ju som de vill och säkert finns det någon som retar sig på mina statusar också. 
 
Mina åsikter ang Facebook är en av mina anledningar till att starta en (ny) blogg. Jag har också ett behov av att få skriva av mig mina åsikter och känslor, men vill inte tvinga dem på mina vänner utan väljer detta forum istället. Här kan man ju, på ett helt annat sätt, välja vad man vill läsa. Och med tanke på antalet läsare på min blogg är det jag skriver ändå ointressant nonsens ;-)
 
 
 

Kommentera inlägget här :