Micke

Vi träffades förra sommaren, på en fest hemma hos Jeanette, som är en gemensam vän. Starka känslor uppstod i princip omedelbart. Inte ens de 50 milen, som skiljer oss åt, blev något hinder för vår kärlek och vi blev snabbt ett par. Jag var så lycklig och så kär! Tyvärr så kär att jag inte såg signalerna, som var ganska tydliga nu när jag ser tillbaka. 
 
För att göra en lång historia kort så insåg jag till slut att han är en manipulativ psykopat och psykiskt sjuk. Han skrämde mig och det tog tid för mig att ta mig ur vår relation. Den här typen av män vet vad de vill och de släpper inte sin kvinna utan strid och manipulation. Till slut lyckades jag iaf lämna honom. Sedan den 19 januari har jag inte besvarat varken telefonsamtal, sms eller spelinbjudningar i mobilen, från honom. Har han gett upp? Vet inte, det är bara ca 2 månader sedan han senast bjöd in mig att spela Quizkampen med honom. Jag avböjde så klart.
 
Eftersom han bor så långt härifrån skulle allt kunna vara slut så här, men eftersom vi har vår gemensamma väninna Jeanette, så är det inte så enkelt. Hon förstår nämligen inte att jag kan vara rädd för Micke. Hon anser att han är helt underbar och fantastisk o.s.v. De var tillsammans någon gång under sent 80-tal och hon anser att han är lika fin nu som då. Jeanette har en del psykiska diagnoser själv och kanske är det därför hon inte förstår. Eller har han lyckats manipulera henne totalt? Jag vet inte. Vet bara att hon varken kan eller vill förstå mig. 
 
Igår kväll, precis innan jag skulle lägga mig och sova kollade jag min Facebook. Fan, fan, fan!!! Hemma hos Jeanette var det fest och på flera av festbilderna ser jag Micke!!! Alltså är han i stan igen! Bara några veckor sedan detta hände senast. Hon har lovat berätta för mig när han är i stan så att jag vet, men det har hon tydligen glömt.
 
Jag är verkligen livrädd och ångesten höll mig vaken sent i natt. Behöver handla lite, men vet inte om jag vågar gå ut. Tänk om han dyker upp!! Önskar han bara kunde stanna där han hör hemma (i norr!!!). Vill dock poängtera att han aldrig slog mig eller på något annat sätt gjorde mig illa fysiskt. Däremot skadade han mig psykiskt och han har en otrolig förmåga att manipulera mig och få mig precis dit han vill. Jag skulle inte klara att möta honom igen. Det jag känner när jag ser hans ansikte på dessa Facebookbilder är inte bara rädsla, tyvärr. Attraktionen till denna snygga man finns fortfarande kvar.
 
Hatar honom och den makt han har över mig och han skrämmer skiten ur mig med sitt sjuka beteende!!! Han är långt ifrån frisk.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Elin

så fin bild!

Svar: Tack! :-)
Sandra

skriven
#2: Mikaela

Psykisk misshandel ska tas på lika stort allvar som fysisk misshandel. Så himla starkt av dig att lyckas ta dig ur relationen! Hoppas hon kommer ihåg att berätta nästa gång, förstår att det var jobbigt att bara få det slängt i ansiktet via facebook att han var i stan.

Svar: Tack! Ja, du har rätt i att det är lika allvarligt. Han är verkligen galen! Ska prata med henne senare i veckan så att hon fattar att jag måste få veta nästa gång.
Sandra

skriven

Kommentera inlägget här :