Förmiddag - var går gränsen?

En bekant skulle komma och hämta en julklapp, jag ordnat åt henne. Hon hörde av sig igår. Skulle på läkarbesök i stan idag på fm och undrade om jag skulle vara hemma så hon kunde komma upp i samband med det. Jag skulle ingenstans så det var inga problem. 
 
När jag la mig igår ställde jag alarmet på 8:30. Tänkte att eftersom hon sagt förmiddag skulle jag inte behöva gå upp tidigare än vanligt.
Vaknade av klockan. Låg kvar och drog mig en stund och passade på att läsa lite nyheter och bloggar. Hade tänkt gå upp kl 9,
 
Kl 8:59 ringer mobilen och en glad röst undrar om jag är vaken!!! Nu var hon färdg hos läkaren och på väg till mig!!! Fick kasta mig ur sängen, slänga på mig lite kläder och dra en borste genom lockarna. Klockan 9 är väl inte förmiddag? Eller? För mig är det väldigt mycket morgon iaf... Och läkarbesöket måste ju har varit ännu tidigare. Kändes inte superkul att öppna dörren och se ut som en nyvaken blekfis. Jag är aningen för fåfång för det...
 
 
 

Kommentera inlägget här :