Kall fredag

Idag är det kallt! Bara ett par plusgrader. Jag gillar kyla. Fryser hellre än att jag är för varm. Var ute en stund i förmiddags. Det blev en tur till närmsta shoppingcentret, där jag köpte en rougeborste och en mascara. Sen fick det bli matinköp också.
 
Sonen kommer hem till stan ikväll. Han ska i och för sig träffa en kompis direkt när han kommer, men han ska i alla fall sova här och sen sitta här hemma och plugga hela dagen imorgon. Sen ska han iväg på fest och efter det resa tillbaka till "norr". Så vi kommer inte direkt hinna umgås, men han har i alla fall lovat följa med mig en snabbis och kolla på en jacka jag såg tidgare idag. Jag behöver lite smakråd. Längtar efter honom! Det är riktigt jobbigt när ens barn flyttar hemifrån. Det sägs att det är en av de stora livskriserna man ställs inför och jag kan bara hålla med. Samtidigt är det ju det man vill! Att de ska flytta hemifrån och bli självständiga vuxna. Men det gör ändå ont i mammahjärtat
 
Har fixat te i en av mina favoritmuggar och satt mig i soffan. Ett avsnitt Homeland (på Netflix) blir lagom så här på eftermiddagen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :