Tisdag i morgonrock

Sitter i soffan i morgonrock och med sonens fleecefilt (som blev kvar när han flyttade) runt benen och med datorn i knät. Ute är det snålblåst och duggregn. Att gå ut lockar inte alls. Och faktiskt, jag bor på 2:a våningen och känner inte en enda av mina grannar. Alltså är risken att någon oanmält plötsligt ringer på dörren minimal, och dessutom finns det inget som säger att jag måste öppna om det nu skulle göra det. Kalendern är helt tom och jag behöver faktiskt varken gå ut eller ens klä på mig. Det får helt enelt bli en tisdag i morgonrock!
 
Mår lite skumt idag också. På väg att bli förkyld? Kanske, men kan också bero på att jag ska ha min mens om några dagar. Då kan jag få alla möjliga skumma symptom numera. Det diffusa illamåendet kommer säkert också därifrån. Klimakteriet är INTE kul!!!
 
Ringde mina föräldrar innan. Mamma var inte hemma så jag fick, för ovanlighetens skull, en pratstund med pappa. Slogs av hur gammal han blivit. Vill inte inse det, men det blir väldigt tydligt ibland. Han glömmer saker och hänger inte riktigt med alltid. Han fyller 80 år nästa sommar och jag får panik när jag tänker på det. Vill ha min pappa kvar länge än!!!
 
 
 
Nu fick jag ett mail om att jag har ett paket att hämta på ICA... Meeen, jag som precis bestämt mig för att stanna där jag är. Blev väldigt kluven nu. I em kanske...
 
 

Kommentera inlägget här :